Terhin tarina FysioCross-valmennuksesta

Terhi on FysioCross-valmennusryhmän tyypillinen asiakas: perheen äiti, lapset harrastavat ahkerasti; tyttö salibandyä ja poika jalkapalloa/futsalia ja molemmat lisäksi pesistä! Lisäksi lasketellaan, kun peleiltä ehditään. Arki on kiireistä, mutta Terhi on päättänyt, että itsestä ja omasta kunnosta on myös huolehdittava, että arjesta jaksaa nauttia ja pysyä aktiivisena. Hän on huomannut, että kun ”oma” treeniaika on merkitty kalenteriin, ammattilainen on miettinyt treenit valmiiksi ja ne ovat inspiroivia, vaihtelevia ja kehitystä tulee ja pysyy terveenä, niin into säilyy! Seuraavassa Terhi kertoo itse, millaisen suuren elämäntapamuutoksen hän teki kolmisen vuotta sitten ja millaisia jatkosuunnitelmia hänellä on.

Terhi on treenannut FysioCross-valmennusryhmässä nyt kaksi kautta eli noin yhden vuoden. Kyselin hänen fiiliksiään FysioCross-treeneistä. Hän kertoo mietteitään menneestä kaudesta, lähtötavoitteista ja saavuttamistaan tuloksista sekä jatkosuunnitelmistaan.

  1. Mikä sai Sinut tulemaan juuri tähän valmennusryhmään?

Osui silmään facebookissa. Leuanveto osui ensimmäisenä silmään. Sitten huomasin, että ohjaajana on fysioterapeutti. Arvelin, että tämän tyyppinen harjoittelu tukisi harrastuksiani, jotka ovat futsal ja salibandy, viime talvena opettelin lautailemaan :). Harrastin myös kuntosalia, mutta ajattelin että tällainen toiminnallisuus kehittäisi monipuolisemmin.

  1. Mitä odotuksia sinulla oli kurssille tullessasi?

Leuanveto oli haaveenani oppia, ja miten sitä ylipäätään pitäisi lähteä harjoittelemaan, kun en ole oikeasti ikinä sitä päässyt. Minulla oli iso elämäntapamuutos tuossa kolmisen vuotta sitten, kun pudotin painoa noin 20 kiloa. Sen jälkeen halusin asettaa jonkun seuraavaan haastetavoitteen itselleni. Leuanveto kuulosti sopivalta haasteelta. Fysioterapeutti-valmentaja oli minulle tärkeää, koska minusta tuntui, että joka paikka oli vähän ”romuna” lähtiessäni valmennusryhmään. Pystyin kuitenkin osallistumaan ja tarvittaessa valmentaja antaa vaihtoehtoja liikkeille, jos jotain ei jostain syystä pystyisi tekemään.

Liikkuvuus ja tukilihasten vahvistus ovat olleet äärimmäisen tärkeitä minulle, koska minulla oli selkäongelmia. Mikä parasta, tänne treeneihin tullessani saatan tuntea olevani jumissa, mutta vaikka treeni on tehokas ja olen treenistä väsynyt, olo on aina aukinaisempi kuin tullessa! Voisin suositella tätä myös kaikille konttorissa päivänsä istuville!

  1. Täyttyikö odotukset?

Todellakin ja ylittyivät! Olen uskaltanut tehdä liikkeitä, joita en olisi itsekseni ikinä tullut tehneeksi ja huomaan nauttivani niistä liikkeistä, kuten maastaveto, rinnalleveto ja työntö. Näitä tekniikoita on ollut hienoa harjoitella, ne ovat niin kokonaisvaltaisia ja haastavat kroppaa aivan uudella tavalla. Vaikkei painoja nostellakaan suuria määriä (vielä), niin pelkät liikkeet ja tekniikat ovat tehokkaita. Näitä en myöskään oikein itsekseni edes kehtaisi tehdä tuolla kuntosalilla, jossa käyn. Tuntuisi oudolta tehdä yksinään näitä liikkeitä, minusta tuntuisi että minua tuijotetaan :D.

  1. Onko tullut kehitystä?

Juu varmasti on tullut kehitystä niin voimaan kuin tekniikkaankin sekä koko salitouhuun ja itsevarmuutta.

(Valmentajan silmin kehitystä seuranneena se ensimmäinen omalla painolla tehty leuanvetokin on jo ihan lähellä! Tekniikkaharjoittelu ja kevennetyt leuanvedot ovat tehneet tehtäväänsä. Ehkäpä jo ennen kesää 2018 se menee…!!)

Vapaa sana:

Fysioteraputti-valmentaja on se, mikä on minulle tärkeää. Haluan nimenomaan tietää, että treenit ovat turvallisia, tekniikat ovat oikein ja treeneissä on järkeä, eikä mennä vaan räkä poskella ilman järjen häivää 😀

FysioCross-treenit sopivat niille, jotka innostuvat kovista treeneistä, mutta eivät halua treenata terveyden kustannuksella. FysioCross-kurssilla jokainen treenaa oman taito- ja kuntotasonsa mukaan; ohjaaja antaa sopivat vaihtoehdot liikkeille. Valmentajan lisäksi ryhmähenki tsemppaa lähtemään treeniin, vaikka lähtiessä tuntisi vetämättömyyttä: Tunnin jälkeen on joka kerta kiitollinen olo ja hyvä mieli, että tulipa tehtyä!

Jos kiinnostuit ja haluat tulla mukaan valmennusryhmiin, niin tutustu sisältöihin tarkemmin täältä ja ilmoittaudu mukaan:

Kahvakuula ja naru -valmennusryhmä ja FysioCross-valmennusryhmä

UUDET ”Kohti Kesää”-valmennusryhmät starttaavat 24.4.18 ja 26.4.18. Ilmoittautumiset ovat kovassa vauhdissa ja mukaan mahtuu 16 ensimmäistä / ryhmä. Ryhmät harjoittelevat Kangasalla Malm-Areenalla.

 

JAA KAVERILLE:

Tilaa ilmainen FysioCross-opas

Oppaassa kerron, miten treenaat itsesi terveellisesti ja turvallisesti kovaan kuntoon. Treenimenetelmä sopii sinulle, joka arvostat terveyttä, mutta nautit myös kovista treeneistä. Syötä sähköpostisoitteesi niin pääset lataamaan FysioCross-oppaan ilmaiseksi!

You have Successfully Subscribed!