FysioCross asiakashaastattelu 3/3. Tässä haastattelusarjassa kyselin kolmen reippaan naisen mietteitä FysioCross-ryhmävalmennuksesta. Aiemmat haastattelut löydät täältä: Terhin 1/3 ja Niinan 2/3 fysiocross-tarinat. 

Maria kertoo kokemuksensa fysiocross-valmennuksesta: ”Treeneissä on leppoisa henki, ei nipottamista. Saa tehdä omaan tahtiin, eikä kukaan ihmettele toisen tekemisiä.”

Istumatyön haasteisiin auttaa monipuolinen liikunta ja ryhdistä huolehtiminen

Kangasalalainen kosmetologi-yrittäjä Maria, kertoi mietteitään fysiocross-valmennusryhmästä. Kosmetologin työ on tarkkuutta vaativaa istumatyötä, joka tuo helposti ongelmia niska-hartiaseutuun ja selkään, jos kunnostaan ja ryhdistään ei pidä erityistä huolta. Maria on välttynyt ongelmilta ja uskoo monipuolisen liikunnan auttavan asiaa. Maria on harrastanut sambatanssia jo 12 vuotta, kuntosaliakin nelisen vuotta säännöllisesti.

Hän lopettelee nyt ensimmäistä kauttaan fysiocross-valmennusryhmässä. Kausi on kestänyt tammikuulta huhtikuulle, 15 viikkoa. Viikossa treenataan kerran ryhmässä ja valmentaja kannustaa harjoittelemaan omatoimisesti treenien teemoja ainakin kertaalleen viikon aikana.

Liikkuvuus parantunut silminnähden 15 viikossa

Valmentajana olen huomannut, että Maria on kehittynyt kauden aikana hienosti. Etenkin liikkuvuus on parantunut silminnähden 15 viikon valmennusjakson aikana. Marialla on aiempaa kokemusta salitreeneistä, mutta myös jotain uutta on tullut eteen tämän valmennuksen aikana. Maria on ollut erittäin sitoutunut treeneihin ja se näkyy kehittymisessä. Maria on käynyt FysioCross-treeneissä vasta yhden kauden, mutta hänellä oli myös aiempaa treenikokemusta tämän tyyppisistä harjoituksista. Halusin erityisesti kuulla, miten hyödylliseksi hän koki kurssin, kun mukana oli myös entuudestaan tuttuja liikkeitä.

FysioCrossaaja Marian haastattelu

  1. Mikä sai tulemaan juuri tähän valmennusryhmään?

Näin Facebook-mainoksen ja ajattelin, että treenit olisivat sopivana päivänä. Kun puhuin tästä lähipiirilleni, niin kävi ilmi, että mieheni sisko käy samassa ryhmässä. Se oli lopullinen sysäys, kun kuulin häneltä hyvää palautetta treeneistä ja hän kannusti mukaan 🙂

  1. Mitä odotuksia sinulla oli kurssille tullessasi?

Toivoin nimenomaan järkeviä treenejä; että ei olisi repimistä. Olen treenannut joitakin tämän tyyppisiä harjoituksia ennenkin, mutta täällä on tullut myös jotakin uutta. Huomasin, että valmentajana on fysioterapeutti ja halusin oppia tekniikat ja treenata muutenkin oikein. Liikkuvuusharjoitukset myös kolahtivat minuun.

  1. Täyttyikö odotukset?

Olen tykännyt. Treeneissä on leppoisa henki, ei nipottamista. Saa tehdä kovempaa, jos on intoa ja saa tehdä myös kevyemmin, jos tuntuu siltä. Parasta on, kun saa tehdä omaan tahtiin eikä kukaan ihmettele toisen tekemisiä. Hinta on edullinen suhteessa siihen, mitä täältä olen saanut. Lisäksi tarvittaessa väliin jääneen kerran on voinut korvata toisessa ryhmässä ja se on ollut kiva juttu.

  1. Onko tullut kehitystä?

Liikkuvuus on tuntunut parantuneen. Huomaan sen etenkin tanssiharrastuksen parissa; kiertoliikkeet tuntuvat helpommilta ja tanssi on jollain tapaa rennompaa. Vaikka osa treeniliikkeistä on ollut minulle tuttuja, niihinkin olen kokenut saaneeni joko lisävinkkejä tai varmuutta tekemiseen ja tututkin tekniikat ovat hioutuneet paremmiksi. Lisäksi olen oppinut aivan uusia liikkeitä.

      

Vapaa sana:

On motivoivaa, kun kurssilla on vaihtelevia treenejä! Samaa liikettä ja tekniikkaa harjoitellaan kahtena peräkkäisenä kertana ja minusta se on juuri sopivasti. Ei ehdi kyllästyä, mutta ehtii kuitenkin rauhassa tunnustella liikkeitä. Pidän erityisesti siitä, että kurssin aikana pääsee kokeilemaan monipuolisesti erilaisia liikkeitä ja harjoituksia.

Jos innostuit ja haluat mukaan valmennusryhmään, löydät lisätietoja täältä: Kahvakuula+naru -ryhmävalmennus ja FysioCross-ryhmävalmennus

UUSIIN RYHMIIN ILMOITTAUTUMISET KÄYNNISSÄ! Pääset ilmoittautumaan suoraan 26.4. alkaviin ”KOHTI KESÄÄ 2018” -10 viikon valmennusryhmiin TÄÄLTÄ

JAA KAVERILLE:

Tilaa ilmainen FysioCross-opas

Oppaassa kerron, miten treenaat itsesi terveellisesti ja turvallisesti kovaan kuntoon. Treenimenetelmä sopii sinulle, joka arvostat terveyttä, mutta nautit myös kovista treeneistä. Syötä sähköpostisoitteesi niin pääset lataamaan FysioCross-oppaan ilmaiseksi!

You have Successfully Subscribed!