FysioCross valmennusryhmän asiakashaastattelu 2/3

Niina kertoo kokemuksensa fysiocross-valmennuksesta: ”Olen kokenut, että vähemmän on enemmän tässä tapauksessa: ei tarvitse vetää itseään aivan piippuun ja silti tulee kehitystä.”

Kyselin fysiocrossaaja Niina Niemelän mietteitä valmennusryhmästä. Niina on Terhin tavoin ( FysioCrossaaja Terhin haastattelu ) treenannut valmennusryhmässä pian 2 kautta, syksystä -17 lähtien. Olin havainnut Niinan kehittyneen roimasti syksystä -17 ja halusin kuulla, mitä mieltä hän itse on.

VAROITUS: Sisältää kuntoilun aloittamiseen inspiroivaa tekstiä.
  1. Mikä sai tulemaan juuri tähän valmennusryhmään?

Googlettelin valmennusryhmiä. Toivoin löytäväni jonkun ryhmän, jossa voisin oppia varmasti oikeat tekniikat ja treenata turvallisesti ammattimaisessa ohjauksessa. Huomasin, että valmentajalla on fysioterapeutin koulutus, se vakuutti minut. En ollut motivoitunut käymään itsekseni kuntosalilla, vaikka tiesin, että minun olisi hyvä treenata lihaskuntoa. Ryhmävalmennus oli minulle sopivin vaihtoehto.

  1. Mitä odotuksia sinulla oli kurssille tullessasi?

Etsin itselleni uutta harrastusta ja nimenomaan yleisesti kuntoa kehittävää monipuolista liikuntaa. En ollut saanut itseäni motivoitua kuntosalille itsekseni, vaikka tiesin että lihaskuntoa olisi treenattava. Toivoin myös oppivani liikkeitä, joita voisin toteuttaa myös itsenäisesti kuntosalilla.

  1. Täyttyikö odotukset?

Odotukseni ylittyivät! Yksi hieno asia on, että uskallan lisätä painoja liikkeisiin! Voimat kasvavat, kun uskallan tehdä, kun valmentaja katsoo vieressä ja sanoo, että tekniikka on hyvä tai että mihin pitää kiinnittää enemmän huomiota. Tiedän monia, jotka treenaavat itsekseen kuntosalilla vuodesta toiseen samoilla painoilla ja kehitys on tyssännyt. En itsekään uskaltaisi, jos treenaisin pelkästään itsekseni.

Treenit ovat olleet niin mielekkäitä, että kunto on noussut siinä sivussa vaan niin, että ei sitä huomaakaan! Sillä treenejä vaan tekee sen takia, että ne on kivoja 🙂

Ja olen kuin olenkin innostunut käymään lisäksi kuntosalilla myös itsekseni omatoimisesti! Viikon treenivinkit on tulleet sähköpostiin ja niistä olen saanut inspiraatiota omiin salitreeneihin.

 

  1. Onko tullut kehitystä?

Kehitystä on tullut enemmän kuin olin kuvitellut olevan mahdollista. Motivaatio treenaamiseen on lisääntynyt, kun on huomannut treenien vaikutukset. Olen kokenut, että vähemmän on enemmän tässä tapauksessa: ei tarvitse vetää itseään aivan piippuun ja silti tulee kehitystä.

Vapaa sana:

Fysioterapeutti ohjaajana oli minullekin se ykkösjuttu. Kun halusin tehdä ns elämänmuutoksen niin halusin olla varma, että se menee järkevästi. Olen aiemmin kärsinyt selkävaivoista. Ajattelin, että kun saan tukilihakseni vahvemmiksi, saan pidettyä selkävaivat kurissa. Ja niin on käynyt: ei ole ollut selkävaivoja aikoihin!

Jos inspiroiduit ja haluat tulla mukaan ryhmään, ”KOHTI KESÄÄ 2018” -valmennusryhmiin ilmoittautumiset ovat käynnissä. 10 viikkoa kestävä valmennus starttaa 26.4. Tarkemmat tiedot ryhmistä: 

FysioCross ryhmävalmennus ja Kahvakuula+naru -ryhmävalmennus

ILMOITTAUDU MUKAAN TÄSTÄ 

JAA KAVERILLE:

Tilaa ilmainen FysioCross-opas

Oppaassa kerron, miten treenaat itsesi terveellisesti ja turvallisesti kovaan kuntoon. Treenimenetelmä sopii sinulle, joka arvostat terveyttä, mutta nautit myös kovista treeneistä. Syötä sähköpostisoitteesi niin pääset lataamaan FysioCross-oppaan ilmaiseksi!

You have Successfully Subscribed!