7 sääntöä rullaamiseen

Reilu vuosi sitten Koti ja maaseutu -lehden (8/2017) Virve Järvisen haastattelussa kerroin, millainen foamroller kannattaa valita ja tehokkaan rullauksen tärkeimmät säännöt.

7 foamroller sääntöä
  1. Pääsääntöisesti rullaaminen ei saa sattua! (Kun osaa oikeat tekniikat, kivun kanssa voi rullata 1x viikossa)
  2. Rullaa ja venyttele dynaamisesti pikkasen päivittäin, noin 5-7x viikossa 5-10min. Kun haluat lisätä liikkuvuutta, rullaa yksi pidempi sessio, noin 30-60 minuuttia kerran viikossa.
  3. Rullaus ja dynaaminen venyttely yhdessä tuovat parhaat tulokset
  4. Valitse hierontakäsittelyyn riittävän kova foamroller. Yleisesti hierontarulla sekoitetaan pilates-rullaan: 14cm halkaisijaltaan sileällä rullalla ei saavuteta niin hyviä hierontatuloksia kuin halkaisijaltaan 11cm kovalla rullalla. Kovat nystyrät tehostavat ja syventävät rullauksen vaikutuksia.
  5. Alkulämmittelyssä tekniikka on nopea kevyt sively pintafaskiaan.
  6. Loppuverryttelyn yhteydessä rullataan hitaasti maksimaalisella kivuttomalla paineella.
  7. Omana huoltokertana voi käyttää lisäksi avaavia tekniikoita. Käytän 5 erilaista rullaustekniikkaa, erilaisin jumiongelmiin on omat tekniikkansa. Tekniikat kannattaa harjoitella ammattilaisen ohjaamana: Jos rullaa liian kovaa ja kivuliaasti ja väärillä tekniikoilla vääriin kohtiin, voi saada kehonsa pahemmin jumiin.

Foamroller on jokaisen hyvinvointia ja jumitonta kehoa arvostavan kuntoilijan ja urheilijan väline

Mira Potkonen suosittelee foamrolleria: ”Foamroller on mun ihan paras luotto huoltoväline ja suosittelen ehdottomasti kaikille muillekin!”

Tarvitsetko laadukkaan foamrollerin, faskiapallon, tuplafaskiapallon tai Qua-Sha krapan? Minulla on myynnissä ja toimituskin onnistuu tarvittaessa, postikulut lisätään hintoihin.

  • Oranssi EasyRoller 40€
  • Musta ProRoller 42€
  • Punainen BubbleRoller 47€
  • Faskiapallo 10€
  • TuplaFaskiapallo 20€
  • Qua-Sha Krapa 10€
  • Pienvälinepaketti: pallo, tuplapallo, krapa. Yhteensä 25€
  • + postikulut 5,90€, tai toimitus/nouto Tampereella ilmaiseksi

KYLLÄ, TARVITSEN LAADUKKAAN HUOLTOVÄLINEEN: PAINA TÄTÄ NAPPIA, VOIT KYSYÄ LISÄÄ JA TEHDÄ TILAUKSEN
JAA KAVERILLE:

Tilaa ilmainen FysioCross-opas

Oppaassa kerron, miten treenaat itsesi terveellisesti ja turvallisesti kovaan kuntoon. Treenimenetelmä sopii sinulle, joka arvostat terveyttä, mutta nautit myös kovista treeneistä. Syötä sähköpostisoitteesi niin pääset lataamaan FysioCross-oppaan ilmaiseksi!

You have Successfully Subscribed!