Olen Eveliina Similä, fysioterapeutti personal-trainer. Ohjaan ryhmiä ja yksilöasiakkaita terveys edellä kovaan kuntoon. Ohjaan tällä hetkellä Kangasalla Malm-Areenalla fysiokahvakuula+naru-treeniryhmää sekä fysiocross-valmennusryhmää. Molemmissa ryhmissä hyödynnämme myös kahvakuulaa

Oletko jumissa istumisesta tai yksipuolisesta treenistä? Tuntuuko sinusta, että on aina kiire, etkä ehdi huolehtimaan kunnostasi? Haluatko kroppaa auki, enemmän virtaa päivään, kehittää monipuolisesti kuntoa ja säästää aikaa?

  1. Kun aikaa on vähän ja haluat maksimoida hyödyn, yksi parhaista vaihtoehdoista on kahvakuulatreeni

Kahvakuulatreeni on parhaimmillaan monipuolista treeniä, joka kehittää samaan aikaan kestävyyttä, lihaskuntoa, tasapainoa ja koordinaatiota, avaa kehoa jumeista eli parantaa liikkuvuutta sekä vahvistaa tukilihaksia. Kun tavoitteesi on kehittyä ja pysyä terveenä, on huolehdittava kaikista näistä osa-alueista. Ja tämä kaikki onnistuu samassa kahvakuulatreenissä! Vaihtoehtoisesti voit käydä kuntosalilla ja treenata laitteilla lihaskuntoa, käydä erikseen lenkillä tms kehittämässä kuntoa, kolmannessa treenissä kehität tukilihaksistoa ja neljännessä treenissä liikkuvuutta. Ja koko tämä määrä jo stressaa, et tiedä mistä aloittaisit, koska aika on kortilla ja silloin on vaara, että kaikki jää tekemättä.

2. Toiminnallista voimaa arkeen, ennaltaehkäise loukkaantumiset

Toiminnallinen harjoittelu, mitä kuulailukin tehokkaimmillaan on, kehittää arkeen ns toiminnallista voimaa. Jaksat nostaa lapsen autoon omaan istuimeensa, jaksat kantaa painavat kauppakassit, jaksat tarvittaessa nostaa sohvaa siivotessasi tai vaikka muutossa kantaa pesukoneen uuteen asuntoosi.

3. Yksipuolinen treeni jumittaa

Jos treenaat jotain tiettyä lajia, vaikkapa lenkkeilyä, saat kroppasi nopeasti jumiin, ellet huomioi liikkuvuutta ja tukilihasten vahvistamista. Lisäksi jumit lisäävät riskiä loukkaantumisille ja kivuille, esim polvet tai lonkat alkavat kipuilemaan.

Kun haluat säästää aikaa, ota kahvakuulailu ohjelmistoon!

Kuulia löytyy tästäkin telineestä jokaiseen tarpeeseen: 2kg-32kg

Jos kiinnostuit aiheesta, pääset tutustumaan verkkokahvakuulavalmennukseen täältä: https://naturalbootcamp.kartra.com/page/VZi47

Ja live-ryhmiin täältä: https://www.fysiocross.fi/kahvakuula-ryhmavalmennus/

JAA KAVERILLE:

Tilaa ilmainen FysioCross-opas

Oppaassa kerron, miten treenaat itsesi terveellisesti ja turvallisesti kovaan kuntoon. Treenimenetelmä sopii sinulle, joka arvostat terveyttä, mutta nautit myös kovista treeneistä. Syötä sähköpostisoitteesi niin pääset lataamaan FysioCross-oppaan ilmaiseksi!

You have Successfully Subscribed!