Ekassa selkäsarjan osassa aiheena oli ”Miksi selkävaivat ovat niin yleisiä” https://www.fysiocross.fi/2018/03/04/selka-osa-1-3-miksi-selkavaivat-ovat-niin-yleisia/ ja toisessa osassa kerroin, miten huikeita tuloksia voi saavuttaa, kun laittaa selästä liikkuvuuden ja tukilihakset kuntoon: https://www.fysiocross.fi/2018/03/06/selka-osa-2-3-radikaalisti-lisaa-energiaa-arkeen-ja-suorituskykya-liikuntaan-hyvin-liikkuvasta-selasta/ Tässä kolmannessa osassa näytän pari täsmäliikettä selän liikkuvuuden parantamiseksi. Kokeile nämä kaksi ehkä parasta selän liikkuvuusliikettä.

Näin parannat selän liikkuvuutta

Tehokkailla liikkuvuusliikkeillä ja huoltovälineillä, saa nopeastikin tuloksia aikaiseksi, mutta kun haluaa parantaa liikkuvuuttaan pysyvästi, se vaatii pitkäjänteisyyttä. Tee näin: huolla vähän joka päivä, noin 5-10 minuuttia, ja kerran viikossa pidempi, noin 30-60 minuutin huolto. Useimmiten jo 2-4 viikon kuluessa alkaa huomaamaan tuloksia olotilassa ja se motivoi jatkamaan. Eli saatat huomata, että on vähemmän kipuja, parempi ryhti, rennompi askel. Oma liikuntaharrastus sujuu ehkä vähän helpommin ja saat lisää energiaa arkeen. Lisäksi, kun liikkuvuus ja tukilihaksisto vahvistuvat, mahdollistuu entistä haastavammat harjoitukset turvallisesti ja puhtaalla tekniikalla.

Testaa viikko, saatat yllättyä tuloksista!

Jos kiinnostuit ja haluat oppia toimivia huoltotekniikoita ja päästä eroon jumeista ja kivuista sekä rentouttaa kehoa, tule mukaan kehonhuolto WorkShopeihin helmi-maaliskuussa. Löydät tarkemmat tiedot täältä, ilmoittaudu mukaan:

https://www.fysiocross.fi/2018/07/17/workshopit-x4-elokuu-on-liikkuvuuden-ja-tukilihasten-kuukausi/

JAA KAVERILLE:

Tilaa ilmainen FysioCross-opas

Oppaassa kerron, miten treenaat itsesi terveellisesti ja turvallisesti kovaan kuntoon. Treenimenetelmä sopii sinulle, joka arvostat terveyttä, mutta nautit myös kovista treeneistä. Syötä sähköpostisoitteesi niin pääset lataamaan FysioCross-oppaan ilmaiseksi!

You have Successfully Subscribed!