ISTUTKO YLI 7 TUNTIA PÄIVÄSSÄ? mm. NÄIN ISTUMINEN VAARANTAA TERVEYDEN

Istuminen on yksi lihasepätasapainoja aiheuttava tekijä. Istumisen aiheuttamat sairauskulut ja työtehon laskun aiheuttamat kustannukset ovat vuositasolla miljardiluokkaa. Sosiaali- ja terveysministeriöltäkin on tullut suositukset istumisen vähentämiseksi.

Kun istuu yli 7 tuntia päivässä:
• Lihakset heikentyvät
• Luusto haurastuu
• Niska-selkäkivut lisääntyvät
• Alaselkä kuormittuu
• Jalat turpoavat

Pia tekee istumatyötä. Hänellä oli olkapään kiertäjäkalvosinongelma, jonka hän sai korjaantumaan kahvakuulaharjoittelulla.

”Kun aloitin kuularyhmässä, takana oli pitkään vaivannut oikean olkapään kiertäjäkalvosinvaiva. Kipu oli pois, mutta oikea puoli oli selkeästi huonompi kuin vasen. hartiajumeja sekä niistä johtuvia päänsärkyjä oli myös.

Kun aloitin kuulailun, painot olivat luokkaa 6 kg tai ei ollenkaan. Kunto oli muutenkin huono. Kuularyhmässä kävin kerran viikossa, mutta muuten liikuin joka päivä koiran kanssa lenkkeillen ja huomaamatta lenkit pidentyivät. Nyt vuosien varrella liikkeissä käytettävien kuulien paino on noussut jopa 100% ja tämä kertoo kehityksestä.

Olkapääkivut ovat taakse jäänyttä elämää. Hartiajumeja on joskus, mutta ei pahoja jumeja. Päänsäryt ovat vähentyneet huomattavasti. Kunto on kohentunut ja sen myötä jaksan paljon enemmän.

Kun keho voi hyvin, niin pääkin voi paremmin! Liikunta on omaa aikaa, joka on myös tärkeää.”

-Pia Dahlman, kuularyhmässä vuodesta 2013

*Jos kiinnostuit kahvakuulailusta ja haluat valmiin, etenevän ohjelman, tutustu laatimaani Fysiokahvakuula-verkkovalmennukseen. Treenivideot sisältävät alku- ja loppuverryttelyt ja lisäksi olen tehnyt erilliset tekniikkavideot. Ohjelma sopii niin aloittelijoille kuin jo kahvakuulalla harjoitelleille; liikkeille on helpommat ja haastavammat vaihtoehdot.

TUTUSTU KAHVAKUULAVERKKOVALMENNUKSEEN TÄÄLTÄ: https://naturalbootcamp.kartra.com/page/VZi47

JAA KAVERILLE:

Tilaa ilmainen FysioCross-opas

Oppaassa kerron, miten treenaat itsesi terveellisesti ja turvallisesti kovaan kuntoon. Treenimenetelmä sopii sinulle, joka arvostat terveyttä, mutta nautit myös kovista treeneistä. Syötä sähköpostisoitteesi niin pääset lataamaan FysioCross-oppaan ilmaiseksi!

You have Successfully Subscribed!