Näin lisäät marjoja, hedelmiä ja vihreyksiä maistuvasti päivään!

FysioCross-valmennus sisältää treenit, palautumis- ja ravinto-valmennuksen. Nämä kaikki kolme osaa on oltava tasapainossa, kun haluaa pysyä terveenä ja toimintakykyisenä ja kehittyä eli saavuttaa arkielämän huippukunto terveenä. Kokonaisuus ratkaisee ravinnossakin, mutta tässä kirjoituksessa kerron yhden loistavan lisäysehdotuksen ruokavalioon; sopii ihan jokaiselle terveydestään kiinnostuneelle.

Ravinto on 1/3 kokonaisuutta

Yksi loistava konsti, jolla voi lisätä marjojen, hedelmien ja vihreyksien määrää päivään, on vihersmuuthie: Yksi vihersmuuthie sisältää enemmän vitamiineja ja hivenaineita kuin moni saa koko päivänä ruokailuistaan! Kun nämä mahtavat ainekset sekoitetaan smuuthien muotoon, parannetaan vitamiinien imeytymistä radikaalisti. Tämä oikea vitamiinipommi saa ihmeitä aikaan ja vatsasi kiittää, suosittelen kokeilemaan!

Millainen on hyvä aamupala?

Aamiainen rytmittää päivän ruokailut. Jos aamiainen jää väliin, nälkä kostautuu myöhemmin ja annoskoot sekä napostelun tarve päivän mittaan lisääntyvät. Viimeistään illalla tulee nälkä, joka ei tunnu lähtevän millään!

Jos ei ole tottunut syömään aamiaista ja omassa energisyydessä päivän mittaan on parantamisen varaa, suosittelen opettelemaan aamiaisen syömisen. Se voi olla aluksi pieni ja sitä voi kehittää pikkuhiljaa. Elimistö tottuu uuteen ruokarytmiin yleensä noin parissa viikossa.

Vinkki energiseen aamuun

*Smuuthie toimii myös välipalaksi, treenistä palautumiseen tai iltapalaksi; missä kohtaa päivää tahansa!

  1. Aloita juomalla tyhjään mahaan reilusti vettä, terästettynä hyppysellisellä puhdistamatonta harmaamerisuolaa, noin 2-5dl
  2. Valmista muutamassa minuutissa ihana energiaa tuova ViherSmuuthie!

VITAMIINIPOMMI-SMUUTHIE 2hlölle

Lusikoitava VITAMIINIPOMMI ja kuppi luomukahvia
  • 2kpl avokado
  • 2dl marjoja esim mustaviinimarjoja
  • 1dl pakastettuja mangokuutioita
  • 2 isoa ruokalusikallista kiinteää luomu kookosmaitoa peltipurkista
  • 2 reilua tl Viherjauhetta esim puhdistamon Supervihreä
  • 2 reilua rkl proteiinijauhetta esim luomu maustamaton riisiproteiini
  • puolikkaan pikkusormen kokoinen pala tuoretta inkivääriä
  • Vettä maun mukaan, riippuen haluaako lusikoida vai juoda
  • Ripaus harmaamerisuolaa

*Pinnalle maun mukaan

  • Cashew-pähkinöitä
  • Saksanpähkinöitä
  • Auringonkukansiemeniä
  • Kurpitsansiemeniä
  • Hampunsiemenrouhetta
  • Kuivattuja karpaloita
  • Mulpereita

Lusikoi tai juo ja tunne kuinka energia virtaa kehoon ja mieleen! 🙂

*Lisänä luomu tummapaahtoinen kahvi

FysioCross-valmennuksessa tarkastelemme laajemmin energisen ruokavalion koostamista ja mitä lisäyksiä oma ruokavalio mahdollisesti kaipaa. Jos olet kiinnostunut monipuolisesti kehittämään kuntoasi ja terveys on prioriteettilistallasi ykkösenä, tutustu FysioCross-valmennukseen. Seuraavat kokonaiset valmennukset starttaavat syksyllä -19, mutta nytkin on mahdollisuus tulla tutustumaan pelkkiin ryhmätreeneihin ”kohti kesää” -ryhmissä: https://www.fysiocross.fi/fysiocross-ryhmavalmennus/

JAA KAVERILLE:

Tilaa ilmainen FysioCross-opas

Oppaassa kerron, miten treenaat itsesi terveellisesti ja turvallisesti kovaan kuntoon. Treenimenetelmä sopii sinulle, joka arvostat terveyttä, mutta nautit myös kovista treeneistä. Syötä sähköpostisoitteesi niin pääset lataamaan FysioCross-oppaan ilmaiseksi!

You have Successfully Subscribed!