HELENA KERTOO PT-VALMENNUKSEN ALOITUKSESTAAN

*Stressiä töissä ja pitkiä työpäiviä
*Jäykkä ja kipeä selkä, kipu häiritsee myös unia
*Kireyttä kehossa, varsinkin kehon takaosassa

ALKUTILANNE

Helena aloitti kesällä ”kovaan kuntoon terveenä” projektin fysioterapeutti-personal trainerin kanssa. Helena on keskivertoa paremmassa kunnossa: Mittasimme kestävyyskunnon ja hän sai ikäisekseen erinomaisen tuloksen! Miksi ihmeessä palkata personal-trainer?!

Vaikka kestävyyskunto oli hyvä, Helenaankin oli iskenyt istumatyöntekijälle niin tutut harmit: kireydet ympäri kehoa ja selkäkipuja, jotka olivat häirinneet nyt jo pidemmän aikaa myös yöunia. Armoton kiire ja stressi töissä, pitkät työpäivät ja kortilla oleva vapaa-aika myös pahensivat jumeja ja särkyjä osaltaan. Koko ajan Helena kuitenkin huolehtii itsestään sen minkä pystyy: hän kävelee ja käy pilateksessa kun ehtii. Selkävaivat käyvät jo hermojenkin päälle.

TAVOITTEET

Helenan tavoite on toimivampi, vahvempi ja kivuton keho sekä energisempi olo. Hän on aiemminkin treenannut personal trainerin kanssa, jolloin hän treenasi kovaa kuntosalilla. Tällä kertaa tehdään erilailla: lähdetään liikkeelle palautumisen optimoinnista. Kovatkin treenit ovat tavoitteena jossain kohtaa, mutta niitä kohti edetään askel kerrallaan, omaa kehoa tunnustellen ja palautumiskyky huomioiden.

PANOSTA PALAUTUMISEEN JA KEHITY

Kuukauden treenien jälkeen selkä liikkuu huomattavasti paremmin eikä ole kipeä tällä hetkellä. Muutenkin kehon liikkuvuus on merkittävästi parempi kuin alussa. Kehon nesteytys, toimivat liikkuvuustekniikat, rentoutuminen ja mindfulness sekä matalatehoinen liikunta ovat olleet avaimia loistavaan starttiin.

TULOKSET 1. kk:n JÄLKEEN

Helena on edennyt loistavasti ensimmäisen kuukauden aikana. Hän on onnistunut kuuntelemaan kehoaan ja malttanut tehdä matalatehoista harjoittelua. Aikaa treenaamiseen ei ole paljon, mutta kuitenkin riittävästi, kun tekee oikeita asioita ja priorisoi terveyden etusijalle.

Mittasimme Helenan liikkuvuuden jakson alussa ja nyt kuukauden harjoittelun jälkeen. Liikkuvuus on parantunut todella merkittävästi ja selkäkipu on tällä hetkellä poissa!

”Olen niin älyttömän onnellinen tästä 🙂 ” – Helena Salmi

Seuraavassa osassa ”Näin Helenan harjoittelu eteni”…

Jos olet miettinyt fysioterapeutti-personal trainerin palkkaamista, tutustu täältä lisää ja ota yhteyttä: https://www.fysiocross.fi/fysiocross-personal-training/

JAA KAVERILLE:

Tilaa ilmainen FysioCross-opas

Oppaassa kerron, miten treenaat itsesi terveellisesti ja turvallisesti kovaan kuntoon. Treenimenetelmä sopii sinulle, joka arvostat terveyttä, mutta nautit myös kovista treeneistä. Syötä sähköpostisoitteesi niin pääset lataamaan FysioCross-oppaan ilmaiseksi!

You have Successfully Subscribed!