TOP 10 virheet joita treenikauden alussa (ja aikana) tehdään - vältä nämä virheet!

Sep 23, 2021

TOP 10 virhettä, joita treenikauden alussa tehdään – kuulostaako tutulta?

VARO NÄITÄ VIRHEITÄ TREENIKAUDEN ALUSSA JA AIKANA, kun haluat kehittyä ja pysyä terveenä!

Nämä virheet hidastavat kehittymistä, lisäävät loukkaantumisriskiä ja saattavat tappaa treenimotivaation pian alun jälkeen.

Kun saadaan jostain alkuinnostus, että nyt alkaa uusi elämä, niin siinä kohtaa innostuksen puuskassa helposti kompastustaan näihin virheisiin. Näitä virheitä tehdessä voi olla että saadaan keho jumiin, jolloin kroppa ei toimi kunnolla, saatetaan loukkaantua tai ajautua ylirasitukseen ja väsyä. Vältyt monelta ongelmalta, kun muistat välttää näitä virheitä treenikauden alussa ja aikana myös.

Tältä TOP 10 -listalta löytyvistä mokista olen suurimman osan aikoinaan tehnyt itse, ja oppinut kantapään kautta, entä Sinä?

TOP 10 MOKAT

1) Huono alkulämmittely tai alkulämmittelyn unohtaminen kokonaan

2) Liikkuvuusharjoittelun ja tukilihasten vahvistamisen skippaaminen kokonaan

3) Liian kovilla tehoilla aloittaminen

4) Treenataan huonolla tekniikalla
*Jos esim liikkuvuus ja tukilihaksisto on heikko, on mahdoton oppia hyvää tekniikkaa

5) Ei huomioida omia heikkouksia ja epätasapainoja
*Treenataan vain mukavuusalueella ja vahvistetaan omia vahvuuksia. Tämä vain lisää epätasapainoja ja johtaa ongelmiin.

6) Treenien yksipuolisuus
*Ei kehitä niin hyvin kuin monipuolinen treeni, koska keho tottuu samaan treeniin nopeasti. Yksipuolisuus jumittaa kehoa ja voi johtaa rasitusvaivoihin ja loukkaantumisiin.

7) Treenataan kivun kanssa
*Jos on saatu joku paikka kipeäksi, esim. polvi, olkapää, ranne, treenataan siitä huolimatta hampaat irvessä ja ajatellaan että kyllä se siittä lähtee per...le.

Ei nautita treeneistä
*Jos yllä olevia kohtia löytyy treeneistä, niin treenaaminen on väkisin puskemista eikä tunnu hyvältä. Silloin siitä ei pysty nauttimaan ja tällä tyylillä ei jaksa kauaa jatkaa treenaamista.

9) Kunto junnaa samassa vuodesta toiseen
* Ylläolevat virheet myös johtavat tähän kunnon junnaamiseen. Jos treenataan samalla tavalla, esim kävellään sama lenkki ympäri tai sama salitreeni viikosta ja kuukaudesta toiseen, kehitystä ei tule sillä keho tottuu samaan rasitukseen. Kehittyäkseen on treeneissä oltava riittävästi vaihtelua.

10) Ei suunnitella treenein jatkuvuutta
*Mieti jo alussa, miten harjoittelu istuu sinun elämään. Miten siitä voi muodostua elämäntapa? Miten treeni asettuu aikatauluun, mihin aikaan päivästä sinulle sopii parhaiten treenit? Voit myös panostaa treeniseuraan tai jos nautit yksinolosta niin fiilistele omaa aikaa!

Jos motivaatiosi on nyt kohdallaan ja haluat aloittaa järkevät treenit, tutustu tästä laatimaani maksuttomaan oppaaseen ja aloita kehosi toimintakyvyn kehittämisellä välittömästi oppaan sisältämien ohjeiden avulla: LATAA MAKSUTON OPAS TÄSTÄ

Tsemppiä ja turvallisia ja tehokaita treenejä! T.Eve

#Kovaankuntoonterveenä

Close

50% Complete

Two Step

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.