FysioCross-ryhmävalmennus

15 viikon kokonaisvaltainen valmennus: ryhmätreenien lisäksi omatoiminen ohjelma

 

Miten treenaat itsesi ”Kovaan kuntoon – terveenä!”

TULE MUKAAN VALMENNUKSEEN TÄSTÄ

Etsitkö uusia haasteita harjoitteluun? Haluatko tehokkaan ja monipuolisen crosstreenin ohella hioa tekniikoitasi entistä paremmaksi ja treenata järkevästi, kovaa ja turvallisesti fysioterapeutti-valmentajan ohjauksessa? Haluatko oikeasti, mitattavasti kehittyä etkä vain heilua salilla epämääräisesti; tämä on sinulle!

FysioCross-vetäjänä toimii huippuvalmentaja ja fysioterapeutti, jolta saat myös henkilökohtaista ohjausta. Kurssilla jokainen harjoittelee oman kunto- ja taitotasonsa mukaan; valmentaja antaa vaihtoehtoja liikkeille tarvittaessa. Ensin tekniikka, sitten lisää painoja!

Tämä FysioCross-ryhmävalmennus on suunniteltu niille, jotka:

  • haluavat nostaa kuntonsa ja terveytensä seuraavalle tasolle
  • arvostavat puhtaita liiketekniikoita ja haluavat kuulla palautetta tekniikoistaan fysioterapeutti-valmentajalta
  • tavoittelevat tiukkaa ja hyvin toimivaa kehoa
  • etsivät vaihtelua ja haastetta treeneihin
  • myös aloitteleville kovaa kuntoa tavoitteleville, crosstreeneistä kiinnostuneille

Onko tämä valmennus Sinua varten?

  • Valmennuksessa pidetään tärkeänä huolellisia alkulämmittelyjä, jotka sisältävät myös liikkuvuutta ja tukilihasten herättelyä, jotta tehokkaista crosstreeneistä saadaan paras hyöty turvallisesti. Tämä sopii parhaiten niille, jotka haluavat oikeasti kehittää sekä suorituskykyä että terveyttä ja ymmärtävät, että se on turvallisten treenien edellytys.
  • Treenit sisältävät lämmittelyjen jälkeen tekniikkaharjoittelua päivän voimaliikkeestä. Treenit etenevät helpoista haastavampiin ja jokainen treenaa oman taito- ja kuntotasonsa mukaan. Tämä sopii parhaiten niille, jotka ymmärtävät, että tekniikkaa voi hioa aina paremmaksi ja on tehokkaampaa ja turvallisempaa treenata loistavalla tekniikalla kevyemmillä painoilla kuin huonolla tekniikalla kovilla painoilla. FysioCrossissa tavoitteena on kehittää kaikkia fyysisiä ominaisuuksia, käytämme monipuolisesti crosstreenivälineitä: tankoja, kuulia, naruja, kuntopalloja, omaa kehoa, boxeja

  • Jokainen treeni sisältää oman alku- ja loppuosion: treeni sopii niille, jotka haluavat treenata fiksusti kokonaisia treenejä, mutta ei niille jotka hyppäävät kylmällä keholla voimaliikkeisiin ja haluavat painaa koko tunnin sykkeet korkealla.

Kenelle FysioCross ei sovi?

  • kevyen ryhmäliikunnan ystäville, jotka haluavat vain hikoilla kevyesti
  • heille, jotka eivät halua koetella rajojaan tai ajoittain poistua mukavuusalueeltaan
  • heille, jotka eivät jaksa keskittyä hiomaan tekniikoita – tai eivät halua kuulla rakentavaa palautetta tekniikoistaan
  • jos on vamma, joka vaatii kuntoutusta (jos lääkäri on antanut rajoituksia liikuntaan: kuntoutus ensin, sitten vasta tehotreenit)

 

Mitä on ja miten syntyi FysioCross? Katso esittelyvideo:

 
”Odotukseni toteutuivat ja ylittyivät: Kunto kohenee, tekniikat paranevat ja selkäkipuni helpottivat ja ovat pysyneet poissa treenikurssin aikana, vaikka en ole lisännyt muuta hoitoa/liikuntaa. Olin kokeillut selkävaivaan niin hierontaa kuin kuntosaliharjoittelua, mutta niistä en saanut tällaista pysyvää hyötyä.” – Markus

 

Sinä, joka nautit kovista treeneistä JA arvostat terveenä pysymistä, huomioi nämä:

1. Kehitä liikkuvuutta

2. Vahvista tukilihaksia

3. Opettele puhtaat liiketekniikat

4. Etene progressiivisesti

→ Olen suunnitellut FysioCross-valmennuksen siten, että se sisältää nämä palaset, miten edetään kohti arjen huippukuntoa terveenä.

 

15 viikon Fysiocross -ryhmävalmennus sisältää:

1. Ryhmätreenit kerran viikossa Malm-Areenalla (ti klo 18.30 tai to klo 17)

  • Treeneissä käytetään välineitä, mm. levypainotankoa ja kahvakuulia, ja harjoitukset sisältävät mm. voimanosto- ja painonnostoliikkeitä sekä kehonpainoliikkeitä, kuten kyykky, maastaveto, leuanveto ym. Autan sinua treenaamaan juuri sinulle sopivalla tasolla ja annan liikkeille vaihtoehtoja tarvittaessa.
  • Kurssi sisältää seitsemän erilaista treeniä. Treenaamme ryhmässä kaksi kertaa peräkkäin saman tekniikan, jotta sisäistät liikkeet paremmin. Teho vuorottelee luonnollisesti: Ensimmäisellä kerralla painotetaan tekniikkaa, (ehkä) treeni tuntuu kevyemmältä, toisella kerralla lisätään tehoja turvallisissa rajoissa tekniikan ehdoilla. Valmentaja kannustaa treenaamaan viikon aihetta lisää omatoimisesti ja näin voit jopa tuplata tuloksesi! Ryhmätreeneissä tsemppiä ja motivaatiota lisää tiivis ryhmähenki kannustavan ja ammattitaitoisen valmennuksen lisäksi.

2. Omatoimisen ohjelman (sis videoita ja kirjallisia ohjeita), sisältäen 3 osa-aluetta:

  • Omatoimisen treeniohjeet videoina joka viikko 15x
  • Palautumisvalmennus 12 osaa: mm. venyttely – rullausvideot/ sekä muuta palautumiseen ja stressin säätelyyn
  • Perus ravinto-ohjelma 12 osaa: energisyyttä arkeen, ohjeita ja reseptejä videoina/ kirjallisena

3. KuntoTestit 3x (alussa, puolivälissä ja lopussa)

Testeissä mitataan kehitystä liikkuvuudessa, lihaskunnossa ja kestävyydessä. Kehittymisen seuraaminen motivoi treenaamaan ja antaa arvokasta tietoa, mihin osa-alueeseen kannattaa kiinnittää erityishuomiota, kun haluaa kehittyä ja pysyä terveenä.

”Opin vetämään leukaa, nyt on tanko kotona, 1-2 menee.” – Mari
 

Hyödyt:

  1. Hiki pintaan ja tekniikat haltuun fysioterapeutti-valmentajan opastuksella!
  2. Opit oikeat ja puhtaat liiketekniikat, parannat suorituskykyäsi ja ylität itsesi
  3. Monipuolistat treenejäsi ja kehityt paremmin
  4. Opit käyttämään erilaisia välineitä ja uusia tekniikoita sekä kehonpainoliikkeitä
  5. Omatoimisella ohjelmalla tuplaat tuloksesi. Videot ja kirjalliset materiaalit jäävät sinulle.

 

Sisältö:

  • 15 viikon etenevä tekniikka- ja treenikurssi: yhteistreenit kerran viikossa
  • Tuntirakenne koostuu kurssilla seuraavista osioista: 1) liikkuvuus- ja tukilihaspainotteinen alkulämmittely, 2) tekniikka- ja voimaosio, 3) sykkeen nostatus sekä 4) loppuhuolto
  • Monipuolista, progressiivisesti etenevää harjoittelua, jossa on tavoitteena kehittää kaikkia fyysisiä ominaisuuksia: kestävyyttä, lihasvoimaa, nopeutta ja notkeutta
  • Erilaiset välineet, mm levypainotanko ja kahvakuula, tuovat treeniin vaihtelua ja mielekkyyttä. Lisäksi tehokkaat kehonpainoharjoitukset.
  • Harjoitukset sisältävät kaikkia crosstreeniliikkeitä lämmittelystä tekniikan kautta teho-osioon ja kehonhuoltoon
  • Harjoitukset tehdään oman taito- ja kuntotason mukaan, edeten helpommista haastavampiin fysioterapeutti-valmentajan johdolla
  • Näitä treenejä ei tulisi tehtyä yksin, mutta ryhmä antaa voimaa ja treenien jälkeen on voittajafiilis!
  • Omatoimiohjelma sisältäen 3 osa-aluetta: Treeniohjelma, palautumisohjelma ja ravinto-ohjelma kohti energisempää oloa

UUDET RYHMÄT STARTTAAVAT ti 3.9.19, ke 4.9.19 ja to 5.9.19, ILMOITTAUTUMISET KÄYNNISSÄ!

HALUAN EHDOTTOMASTI MUKAAN!

”Oli kiva ja monipuolinen kurssi. Ohjelma oli virkistävän erilainen aikaisempiin liikuntakokemuksiini verrattuna. Kuntoni tuntui kohoavan kerta kerralta ja luottamusta omaan kehityskykyyn tuli roppakaupalla.” – Aila

HINTA: ennakkoon ennen 18.8.19 HINTA 69€/kk (4kk), Normaalisti 79€/kk (4kk) sisältäen:

  • Ryhmätreeni 1x vk, yhteensä 15kpl
  • Omatoiminen treeniohjelma videoina 15kpl: sisältää 15 viikolle treeniohjeet videon välityksellä viikoittain
  • Ravintovalmennus: sisältää 12 osaisen valmennuksen videoina ja kirjallisina ohjeina kohti energisempää arkea
  • Palautumisvalmennus: sisältää 12 osaa, ohjeet venyttelyyn ja rullaukseen sekä muuta palauttavaa harjoittelua mm. stressin säätelyyn (kirjallisia ohjeita ja videoita)

Koko valmennuksen HINTA 15 vkoa ENNAKKOON VAIN 18,40€ / viikko (normaalisti: 21,07€ /viikko)

*Vertailuna Personal Training -henkilökohtainen valmennus maksaa kerran viikossa tapaamisilla 295€/kk. Nyt Sinulla on mahdollisuus hyvin kokonaisvaltaiseen valmennukseen 69€/kk ennakkohintaan. Tukenasi valmentajan lisäksi ryhmäläiset!

Toimi nyt:

  • Valmennus startataan: TI 3.9.19 klo 18.30, KE 4.9. klo 6.30 ja TO 5.9. klo 17 (yhteistreenit kerran viikossa 15 viikkoa, joko tiistaisin, keskiviikkoisin tai torstaisin)
  • Ryhmään mahtuu 16 nopeinta
  • Paikka: Malm Areena, Kangasala, Katajatie 2
  • Ohjaaja: Eveliina Similä, fysioterapeutti, Personal Trainer, Olympiaurheilija
  • ENNAKKOHINTA 69€/kk (x4) normaalisti 79e/ kk (x4). Ensimmäinen erä maksetaan ensimmäisen harjoituskerran jälkeen, loput 3 erää aina 1x kuussa.
  • RISKITÖNTÄ TULLA KOKEILEMAAN: Kurssi maksetaan ensimmäisen treenikerran jälkeen; sillä jos ensimmäisen kerran jälkeen huomaat, että kurssi ei olekaan sinua varten, voit jättää kurssin sikseen, eikä sinun tarvitse maksaa mitään.

Bonukset:

  • Saat joka viikko omatoimisen ohjelman videoina ja/tai kirjallisena: Kaikki materiaalit jäävät sinulle ja voit hyödyntää niitä jatkossakin.
  • Mikäli et jollain viikolla ehdi oman ryhmäsi treeniin, voit korvata käynnin toisessa FysioCross-ryhmässä ilmoittamalla esteestä valmentajalle (maks. 3hlöä voi korvata samassa ryhmässä, jotta tilaa ja välineitä riittää)
  • Lisäksi pääset fysiocross-facebook-ryhmään, jossa jaetaan kokemuksia ja hyödyllistä tietoa fysiocrossiin liittyen 🙂
*Valmennusryhmään mahtuu 16 ensimmäistä, toteutuu minimi 10 hlöllä.

VARAA TÄSTÄ PAIKKASI RYHMÄÄN

FysioCross-ryhmävalmennus:

Monipuolista harjoitteluasi ja kehity enemmän! 15 viikon tekniikka- ja treenikurssilla varmistat puhtaat liiketekniikat ja saavutat huippukunnon turvallisesti: Opit tanko- ja kahvakuulaliikkeet kuten kyykyn, maastavedon ja rinnallevedon sekä harjoittelemme tehokkaita kehonpainoliikkeitä kuten etunojapunnerruksia ja leuanvetoja ym. Kun harjoittelet järkevästi, vältät myös turhat loukkaantumiset. Saat omatoimisen valmennusohjelman kurssin ajaksi, joka sisältää videoita ja kirjallisia ohjeita treeniin (15 osaa), palautumiseen (12 osaa) ja ravintoon (12 osaa). Materiaalit jäävät sinulle loppuelämäksi. Jokainen treenaa ryhmässä oman taito- ja kuntotasonsa mukaan ja fysioterapeutti-valmentaja antaa jokaiselle sopivat vaihtoehdot eri liikkeille. Tekniikka- ja treenikurssi etenee progressiivisesti alusta loppuun: ensin luodaan vahva pohja, hyvä liikkuvuus ja vahvat tukilihakset, jotka mahdollistavat oikeat liiketekniikat ja turvalliset treenit kovillakin tehoilla. Ryhmä antaa voimaa ja tsemppaa parhaisiin suorituksiin. Näitä treenejä ei tulisi tehtyä yksin ja treenin jälkeen on voittajafiilis!

Tule sinäkin jo 10. kaudelle mukaan monen fysiocrossaajan tyytyväisen joukkoon, harjoittelemaan positiivisella hengellä turvallisesti kovaan kuntoon!

FysioCross-Asiakastarina

Niina Niemelä kertoo kokemuksensa fysiocross-valmennuksesta: ”Olen kokenut, että vähemmän on enemmän tässä tapauksessa: ei tarvitse vetää itseään aivan piippuun ja silti tulee kehitystä.”

Kyselin fysiocrossaaja Niina Niemelän mietteitä valmennusryhmästä. Niina on treenannut valmennusryhmässä syksystä -17 lähtien. Nyt hänellä alkaa kolmas kausi. Olin havainnut Niinan kehittyneen roimasti syksystä -17 ja halusin kuulla, mitä mieltä hän itse on.

VAROITUS: Sisältää kuntoilun aloittamiseen inspiroivaa tekstiä.

  1. Mikä sai tulemaan juuri tähän valmennusryhmään?

Googlettelin valmennusryhmiä. Toivoin löytäväni jonkun ryhmän, jossa voisin oppia varmasti oikeat tekniikat ja treenata turvallisesti ammattimaisessa ohjauksessa. Huomasin, että valmentajalla on fysioterapeutin koulutus, se vakuutti minut. En ollut motivoitunut käymään itsekseni kuntosalilla, vaikka tiesin, että minun olisi hyvä treenata lihaskuntoa. Ryhmävalmennus oli minulle sopivin vaihtoehto.

  1. Mitä odotuksia sinulla oli kurssille tullessasi?

Etsin itselleni uutta harrastusta ja nimenomaan yleisesti kuntoa kehittävää monipuolista liikuntaa. En ollut saanut itseäni motivoitua kuntosalille itsekseni, vaikka tiesin että lihaskuntoa olisi treenattava. Toivoin myös oppivani liikkeitä, joita voisin toteuttaa myös itsenäisesti kuntosalilla.

  1. Täyttyikö odotukset?

Odotukseni ylittyivät! Yksi hieno asia on, että uskallan lisätä painoja liikkeisiin! Voimat kasvavat, kun uskallan tehdä, kun valmentaja katsoo vieressä ja sanoo, että tekniikka on hyvä tai että mihin pitää kiinnittää enemmän huomiota. Tiedän monia, jotka treenaavat itsekseen kuntosalilla vuodesta toiseen samoilla painoilla ja kehitys on tyssännyt. En itsekään uskaltaisi, jos treenaisin pelkästään itsekseni.

Treenit ovat olleet niin mielekkäitä, että kunto on noussut siinä sivussa vaan niin, että ei sitä huomaakaan! Sillä treenejä vaan tekee sen takia, että ne on kivoja 🙂

Ja olen kuin olenkin innostunut käymään lisäksi kuntosalilla myös itsekseni omatoimisesti! Viikon treenivinkit on tulleet sähköpostiin ja niistä olen saanut inspiraatiota omiin salitreeneihin.

  1. Onko tullut kehitystä?

Kehitystä on tullut enemmän kuin olin kuvitellut olevan mahdollista. Motivaatio treenaamiseen on lisääntynyt, kun on huomannut treenien vaikutukset. Olen kokenut, että vähemmän on enemmän tässä tapauksessa: ei tarvitse vetää itseään aivan piippuun ja silti tulee kehitystä.

Vapaa sana:

Fysioterapeutti ohjaajana oli minullekin se ykkösjuttu. Kun halusin tehdä ns elämänmuutoksen niin halusin olla varma, että se menee järkevästi. Olen aiemmin kärsinyt selkävaivoista. Ajattelin, että kun saan tukilihakseni vahvemmiksi, saan pidettyä selkävaivat kurissa. Ja niin on käynyt: ei ole ollut selkävaivoja aikoihin!

 

Jos innostut kovista treeneistä, mutta et halua treenata terveyden kustannuksella, FysioCross-valmennus sopii sinulle. FysioCross-kurssilla jokainen treenaa oman taito- ja kuntotasonsa mukaan; ohjaaja antaa sopivat vaihtoehdot liikkeille. Valmentajan lisäksi ryhmähenki tsemppaa lähtemään treeniin, vaikka lähtiessä tuntisi vetämättömyyttä: Tunnin jälkeen on joka kerta kiitollinen olo ja hyvä mieli, että tulipa tehtyä!

Tule Sinäkin mukaan! UUSI RYHMÄ STARTTAA 2.9.2019 / 3.9.2019 / 4.9.2019

HALUAN KOVAAN KUNTOON TERVEENÄ: PAINA TÄSTÄ

Usein kysyttyjä kysymyksiä ja vastaukset:

  1. On niin kova kiire elämässä, niin en tiedä ehdinkö tekemään harjoituksia ja käymään harjoituksissa?

Ryhmissäni käy paljon ”ruuhkavuosia” eläviä ihmisiä. Moni on sanonut, että päätös lähteä mukaan valmennusryhmään on ollut paras päätös! Pitkään on laittanut muut asiat, perheen ja työt etusijalle ja on huomannut, että oma jaksaminen on alkanut hiipua. Kun on raivannut sen yhden tunnin viikosta tilaa ryhmävalmennukselle, on se tuonut huomattavan määrän jaksamista lisää myös muualle! Kannattaa panostaa omaan jaksamiseen, lähipiiri tulee myös huomaamaan sen positiiviset vaikutukset. Lisäksi, jos et pääse jollain viikolla osallistumaan oman ryhmäsi treeniin, voit korvata se toisessa ryhmässä erikseen sovitusti.

FysioCross-valmennukseen kuuluu lisäksi omatoiminen ohjelma viikolle video- ja kirjallisine ohjeineen. Valittavana on 10-60 minuutin treeni ja sen voi tehdä, kun itselle sopii. Ohjelmat jäävät asiakkaille, jolloin niitä voi tehdä myös jatkossa kun aikatauluun sopii. Kun on valmis ohjelma, jonka voi toteuttaa vaikka kotioloissa, aloittamisen ja tekemisen kynnys madaltuu eikä aikaa kuulu miettimiseen.

2. Olen kokeillut ja epäonnistunut, koska en jaksanut seurata ohjelmaa. Miten välttyisin tältä asialta nyt?

Kirkas tavoite ja loistava suunnitelma, niin homma on puoliksi tehty! Kun haluat muuttaa elämäntapoja lopunelämäksi, aloita maltilla. Yleisin syy liikuntakipinän loppumiseen on liian kovatehoinen liikunta suhteessa palautumiskykyyn. Aloita palautumista optimoivista harjoituksista, monipuoliset harjoitukset ja opettele loistavat liiketekniikat. Jos sinua tsemppaa treenikaveri tai -ryhmä, ota kaveri mukaan!

Ryhmävalmennus on enemmän kuin treeni tai ohjelma; se on myös sosiaalinen tapahtuma, jossa saa nauraa ja treenata saman henkisten treenaajien kanssa. Kaikki kokevat joskus samoja fiiliksiä, aina ei huvittaisi treenata, mutta kun vain saapuu paikalle, ryhmä kannattelee ja valmentaja tsemppaa. Eräs asiakas ilmoittautui 9. Kaudelle mukaan saatesanoin: ”Jatkaisin mielellään harjoituksia ryhmässä. Kyllä sitä on jo tullut riippuvaiseksi tähän hommaan.” Valmentajana olen suunnitellut ohjelman eteneväksi ja monipuoliseksi. Otan huomioon kaiken tasoiset treenaajat ja annan liikkeille vaihtoehtoja tarvittaessa. Kun kunto on kohonnut ja treeneissä on mielekästä, tämä on motivoinut monia jatkamaan ryhmässä kausi toisensa jälkeen.

3. Olen niin huonossa kunnossa, että en taida kehdata tulla ryhmään mukaan…? Olisiko järkevämpää ensin treenata itsekseni parempaan kuntoon ja tulla vasta sitten ryhmän mukaan?

Juuri aloittaessa tarvitset eniten apuja! Ryhmässä annan vaihtoehtoja liikkeille kaiken tasoisille treenaajille ja kaikki treenaavat oman taito- ja kuntotasonsa mukaan. Kukaan ei huuda tai painosta tai hengitä niskaan, vaan kaikille annetaan rauha tehdä oma parhaansa päivän kunnon mukaan ja se riittää. Valmentajana kannustan ja joskus saatan myös kehottaa rauhoittamaan tahtia, jos minusta näyttää, että joku innostuu treenaamaan liian kovaa. Kun aloitan ryhmävalmennuksessa, varmistat, että aloitat fiksusti ja turvallisesti.

4. Mitä jos en pidäkään treeneistä enkä haluaisikaan jatkaa ryhmässä? Joudunko silti maksamaan koko valmennusjakson?

Et joudu. Jos ensimmäisellä kerralla huomaat, että tämä treeniryhmä ei motivoikaan sinua, voit jättää homman sikseen eikä sinun tarvitse maksaa mitään. Jos taas esim sairastut ja joudut vasten tahtoasi jättämään valmennuksen pian alun jälkeen, sovimme korvauksesta tapauskohtaisesti kaikille parhain päin.

5. Miksi ostaisin tämän valmennuksen, muitakin on tarjolla?

On tärkeää, että valmentajan ja valmennettavan kemiat kohtaavat. Sen huomaat varmasti ensimmäisellä kerralla ja voit tehdä päätöksen, jatkatko ryhmässä ensimmäisen kerran jälkeen. Tätä on siis riskitöntä kokeilla JVarmasti on paljon muitakin hyviä valmennuksia tarjolla, tärkeintä on, että löydät itsellesi mielekkäimmän. Olen koulutukseltani fysioterapeutti ja mottoni on ”kovaan kuntoon terveenä”. Jos arvostat puhtaita liiketekniikoita ja pidät tehokkaista ja järkevästi suunnitelluista, monipuolisista treeneistä mukavassa treeniryhmässä, tämä valmennus on sinua varten.